Jak zacząć ćwiczyć w domu?

Jak zacząć ćwiczyć w domu

Rozpoczęcie ćwiczeń zazwyczaj kojarzy nam się z postanowieniami noworocznymi, które większość z nas stawia sobie pod koniec grudnia, aby od stycznia wcielić je w życie. Zdrowa dieta i regularne ćwiczenia to zdecydowanie najczęstsze postanowienia. Tak jak zaczynanie swojej przygody jest łatwiejsze na siłowni ze znajomymi lub pod okiem trenera personalnego, tak w domu może nie być już tak łatwo. Jak się zmobilizować i zacząć ćwiczyć w domu?

Przede wszystkim zacznijmy od postawienia sobie jasnych celów. Co to oznacza? Cel, czyli co chcemy osiągnąć – na przykład zrzucenie kilku kilogramów, zbudowanie mięśni czy poprawa kondycji. Każdy z nich jest bardzo dobrym powodem, aby zacząć, ale najważniejszym jest zadbanie o swoje zdrowie.

Kolejnym krokiem będzie motywacja, regularność, a przede wszystkim wytrwałość. Ćwiczenie w domu jest o tyle cięższe, że tu może nam być ciężej zabrać się do działania. Dlaczego? Na siłowni, bardzo często, otaczają nas ludzie z piękną sylwetką, do której dążymy. Taki widok z pewnością pobudza i motywuje.

Warto jeszcze zaopatrzyć się w kilka niezbędników.

Czy aktywność fizyczna jest ważna?

Aktywność fizyczna ma wpływ na wiele czynników w naszym organizmie. Oprócz wymarzonej sylwetki oraz zdrowego ducha i lepszego samopoczucia, aktywność fizyczna wpływa jeszcze na inne aspekty życiowe. Przez co jest ona bardzo ważna w naszym codziennym życiu. Warto pamiętać, że aktywność fizyczna to nie tylko ciężkie ćwiczenia, ale także dłuższy spacer z psem, jazda na rowerze czy basen. Wiele z takich czynności sprawia nam ogrom radości. Nie myślmy więc o nich jak o przykrym obowiązku, a właśnie o frajdzie jakie nam sprawiają.

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla naszego zdrowia. Nasze serce, płuca, która mogą pooddychać świeżym powietrzem, mózg, który się dotleni – wszystko to zawdzięczamy właśnie aktywności fizycznej.

Akcesoria do ćwiczeń w domu

Sprzęt do ćwiczeń w domu

Dom to nie siłownia, tutaj nie mamy tak profesjonalnego sprzętu. Sprzęty te są bardzo drogie i zajmują dużo miejsca, przez co nie każdy może sobie na nie pozwolić. Jednak nie ma się co martwić, są sprzęty do ćwiczeń w domu, które możemy schować do szafy, a ich cena jest bardzo przystępna.

  • Maty do ćwiczeń – każde ćwiczenie, które wykonywane jest w pozycji leżącej bądź półleżącej powinno być wykonywane na macie, aby było nam wygodnie i komfortowo. Dzięki temu nie będą nas boleć plecy i będziemy w stanie wykonywać dalsze ćwiczenia.
  • Gumy do ćwiczeń – wiele ciekawych ćwiczeń potrzebuje wykorzystania gumy. Są to na przykład ćwiczenia rozciągające. Taki sprzęt jest bardzo łatwy w użyciu i tani, przez co cieszy się coraz większą popularnością nie tylko na zajęciach jogi.

Przykładowe ćwiczenia do wykonania w domu

Przykładowe ćwiczenia do wykonania w domu

Kiedy mamy już wszystko zaplanowane do szczęścia brakuje nam już tylko ćwiczeń. Jak ćwiczyć w domu i jakie ćwiczenia wykonywać?

  1. Rozgrzewka – jest to najważniejsza część całego treningu. To właśnie ona rozgrzewa nasze mięśnie i przygotowuje je na wysiłek. Jej brak może ponieść za sobą bardzo przykre i bolące konsekwencje, jak na przykład nadwyrężenie jakiejś części ciała. Do rozgrzewki zalicza się trucht, wchodzenie po schodach, a nawet intensywne sprzątanie, gdzie poruszamy się całym ciałem.
  2. Filmiki na Youtube – na tym portalu możemy znaleźć masę ciekawych filmików prowadzonych przez różne, często sławne, osoby. Tam każde ćwiczenie jest dokładnie pokazane oraz omówione. W zależności od tego jaką partię ciała chcemy ćwiczyć.
  3. Rozciąganie się – powinno się ono odbywać po każdym zakończonym treningu, ponieważ zapobiega to zakwasom, które często są naszą dolegliwością po ciężkich ćwiczeniach.

Oczywiście oprócz tego są klasyczne ćwiczenia jak przysiady czy brzuszki, które też są dobrym rozwiązaniem.

Jakie są zalety ćwiczenia w domu?

Zalet ćwiczenia w domu jest naprawdę dużo, jednak my wybraliśmy te najistotniejsze, aby jak najbardziej zachęcić Was do ćwiczenia w domu.

  • Poprawienie swojej kondycji – dzięki ćwiczeniom Twoja kondycja będzie w coraz to lepszym stanie, a co za tym idzie nie będziesz się męczyć wchodząc na drugie czy trzecie piętro z zakupami, wręcz przeciwnie, będziesz to traktować jak dodatkowy trening.
  • Ćwiczenie w domu jest niskobudżetowe – w przeciwieństwie do siłowni, na która musisz co miesiąc wydawać około 100 złoty za karnet, tu wystarczysz tak naprawdę tylko Ty, wygodne ubranie i butelka wody.
  • Zyska na tym Twoja skóra – jeśli masz problem z piękną, jędrną skórą możesz ją naprawić nie tylko poprzez picie odpowiedniej ilości wody, ale także dzięki ćwiczeniom.
  • Regularne treningi pomogą Ci uporać się ze stresem i złym humorem. Dzięki uprawianiu sportu masz okazję odreagować.
  • Aktywność fizyczna, a szczególnie ta na świeżym powietrzu sprawi, że Twoja krew będzie bardziej dotleniona, a Ty będziesz mieć więcej energii.

Czy ćwiczenie w domu pozwoli mi schudnąć?

Marzysz o szczupłej sylwetce? Bez obaw, nie potrzebujesz do tego siłowni, karnetów, a nawet basenu. Wystarczy mały kącik w domu, motywacja i zaangażowanie. Ćwicząc w domu również możesz schudnąć. Musisz jednak pamiętać o trzymaniu stosownej diety na deficycie kalorycznym. Aż 70% sukcesu w spalaniu tłuszczu to właśnie dieta, a 30% to ćwiczenia.

Najprostsze ćwiczenia w domu, jazda na rowerze czy spacer z dziećmi to także aktywność, która pozwoli Ci pożegnać się ze zbędnymi kilogramami.

W czym ćwiczyć w domu?

Dom to nie wybieg. Tutaj nie musisz się stroić i wyglądać zawsze perfekcyjnie, a szczególnie podczas ćwiczeń. To w czym będziemy się ruszać bardzo wpłynie na całokształt. Niewygodne, nie przepuszczające powietrza ubrania, w których nasze ciało szybko się spoci nie są dobrym wyborem.

Dlatego do ćwiczeń w domu ubierzemy się najwygodniej jak tylko umiemy. Spodnie dresowe, leginsy, stanik sportowy czy luźna koszulka – wszystko się nada. Podczas ćwiczeń w domu masz odczuwać komfort podczas poruszania się. Nie powinnaś się martwić tym czy koszulka nie za wysoko się uniesie lub tym, że spodenki są za krótkie.

Ćwicz w tym, w cym czujesz się dobrze.

Przydatne aplikacje do ćwiczenia w domu

  1. Ćwiczenia w domu – Bez sprzętu – największa zaletą tej apki jest, jak sama nazwa wskazuje, dobór zestawu ćwiczeń, który możemy zrobić w domu nie używając przy tym żadnego dodatkowego sprzętu.
  2. Skimble – w tej aplikacji wszystkie ćwiczenia mogą wykonywać zarówno początkujący jak i ci bardziej zaawansowani. Wszystkie ćwiczenia zawierają opisy, zdjęcia i nagrania, dzięki czemu dokładnie wiesz, jak je wykonywać.
  3. 30 Dni Fitness Wyzwanie w domu – ta aplikacja zawiera instrukcje z ćwiczeniami, na każdy z 30 dni wyzwania. Dodatkowo możesz sobie wybrać jakie będą to ćwiczenia – np. na wzmocnienie całego ciała lub tylko brzucha.
  4. Track Yoga – ta aplikacja jest dla miłośników yogi lub tych, którzy chcą dopiero zacząć z nią swoją przygodę. Jest ona prawie taka sama jak inne takie aplikacje. Zawiera filmiki instruktażowe oraz plany treningowe na określony przez nas czas.
  5. 7 Min Ćwiczenia – Fitness – z jej pomocą zmobilizujesz się, aby każdego dnia poświęcić właśnie 7 minut na ćwiczenia. Po jakimś czasie z pewnością po wykonanym treningu będziesz czuł niedosyt.
Zostaw komentarz

Koszyk

×